Saturday, February 21, 2009

insan Biasa

Apa yang kita faham tentang menyayangi seseorg itu? kata org.. adalah lebih baik bersama org yang menyayangi kita berbanding org yang kita syg.. secara personal.. i do agree with what people says..better bersama org yg syg kita.. and dr sudut hati pula.. mungkin itu lebih sukar dr apa pun dlm dunia ini.. kita boleh belajar untuk buat itu dan ini.. tetapi 1 perkara yg sukar utk kita lakukan ialah belajar utk menyayangi org yg menyayangi kita...mungkin itulah yg terjadi atas diri sy sekarang.. tp memang keinginan sy kuat utk belajar menyayangi org yang menyayangi sy..
Kisah hidup sy mungkin tidak asing lagi buat rakan2 sy.. sy akui.. membuat kesilapan itu memang kerja INSAN BIASA dan sy x t'kecuali dr INSAN BIASA itu.. di cni sy ingin berkongsi kisah sy yg pernah MENYAYANGI SESEORG dalam 8thn yang lepas.. and sy akui hingga ke hari ini sy masih menyayangi dia.. tetapi mungkin inilah yg dinamakan takdir. Yang Maha Besar telah membuka mata hati sy utk lebih sabar dan belajar utk menyayangi org lain. Namun, bukan itu yang ingin dijadikan topik utk kali ini.. :)
Apa yang sy katakan ialah SAYANG itu tidak lengkap tanpa KEJUJURAN dlm doa, KEIKHLASAN dlm doa,KETERBUKAAN dlm doa dan HARAPAn dlm doa.. selama hampir 8 thn sy menyayangi org itu.. rupanya sy cuma mempunyai KETERBUKAAN dlm hubungan itu..dan begitu juga dia... apa yg paling ketara ialah KEJUJURAN itu amat tipis antara kmi saling byk berahsia.. and at last kecewa menjadi teman.. Namun, sy sebagai insan biasa tidak mampu mengadili diri sendiri dan juga org lain..dan itu bukanlah hak sy menghakimi or lain.. apa yang penting.. HIDUP MESTI DITERUSKAN..walau sesukar manapun.. kekecewaan akan dijadikan panduan dlm menghadapi dugaan yang lebih besar kelak..
Saya bersyukur dalam menangani kekecewaan dan dugaan besar yang lain.. sy dikurniakan keluarga dan sahabat yang sentiasa menyokong sy.. will remember all of u in my prayer..tidak lupa juga utk LEONELLSOND LEONARD.. thanks coz sabar menunggu...

3 comments:

  1. yup kejujuran itu amat2 prlu..tnpa kjujuran hilang manis sesuatu hngn xkira la loveship or frenship..both are imporatant rite..tp mmg la ckp senang tp nak buat ssh bkn sng nak lupe trs org yg kita syg n nk syg org yg syg kita..tp skrg2N kita boleh cubakn..cyg ceri =)

    ReplyDelete
  2. lamak sik dgr brita kau pok.ahahaha

    ReplyDelete